Mælk, gedemælk

8. februar 2010

Alder:
14 mdr.

Mælk, gedemælk

Hej Helen,

Jeg er ny her hos dig :) Vi bor i England og her er mine venners holdning til mad tit lidt anderledes. (Fish and chips landet :))

Jeg har en soen paa 14 mdr. Han er sund, glad og ret nem. Men min tvivl er, hvordan skal jeg planlaegge hans dagsrytme saa han spiser bedst.. (jeg kunne godt taenke mig han havde lidt mere fedt paa kroppen. han vejer ca. 9kg).

For tiden ser vores dage saaledes ud:

Vaagner kl. 06
(har tit lidt maelk i sin flaske som han drikker naar han vaagner)

Morgenmad kl 07
Han spiser groed med banan eller abrikos. Han faar lidt smoer og nogen gange lidt floede i. Ved 9 tiden spiser han resten af sin groed. (Har har altid spist smaa maaltider..) han faar et halv glas god appelsinjuice og vand.

ingen snack her!!

kl. 9.30 Putter jeg ham i barnevognen med en flaske (200ml gedemaelk) Jeg giver ham lidt af hvert: yogurt, floede, ost, havrefloede men proever at undgaa ko maelk, kun fordi jeg ikke selv mener at komaelk er egnet for menesker.. saa jeg giver ham gedemaelkspulver i flasken.

Han sover ca. 2 til 2 1/2 time og sover saa ikke mere iloebet af dagen... Jeg har overvejet om jeg skulle rykke hans lur til efter frokost... saa han ikke er saa traet ved aftensmads tid.. men har proevet det et par gange og syntes han bliver utrolig traet og spiser ikke rigtig frokost.. Jeg har svaert ved at vaegge ham efter 1 time og saa give ham en time senere paa dagen.. Saa er det fint med een lur i denne alder??

Frokost er ved ...

Annonce

... 12-12.30 tiden... han er aldrig sulten lige naar han vaagner. Jeg laver tit aeggekage som han selv kan spise og jeg kan faa godt med groensager i, floede, ost og qunioa. Han faa tit en yogurt til desert
Han faar vand til frokost.
klokken er tit blevet 13.30-14 foer vi er faerdig med frokost.. saa ikke meget plads til snack.. hvis han skal naa at blive sulten til aften??

Jeg proever at faa en snack ind ved 15 tiden alt fra frugt, oellebroed, til en kiks.
Han spiser ingen sukker endnu!!

aftensmad er ved 17.30 tiden. Han er nu traet. (han skaber sig aldrig.. men jeg kan se han er traet) Den eneste maade jeg kan faa aftensmad i ham for tiden er foran tv'et med Bamse og kylling. Jeg ved det er meget forkert.. men jeg vil saa gerne have han faa et godt maaltid... saa spiser han normalt en god portion. Han faar til tider frugtmos til desert hvis kan kan spise mere...

Jeg prover nogen gange at give ham en lille groed snack foer vi gaar op og bader. men det er ikke saerlig tit det lykkes.. Han bader og kommer i seng ved 19 tiden med en 200ml gedemaelks flaske...

Saa han faar ca. 400 ml maelke erstatning og derudover ost, yogurt etc.

Saa min tvivl er for han nok mad?? skal jeg stoppe med at give ham flaske, saa han spiser mere ?? jeg syntes ikke der er tid nok paa dagen til mellem maaltider og snack... skal jeg lave hans soverytme om?? Eller skal jeg bare slappe af og tro paa naar folk siger boern sulter aldrig ??

Haaber du kan give mig et par gode raad.

Tak fra UK

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder